• Jasełka

• "Więc czym prędzej pospieszajcie,

Chwałę swemu Bogu dajcie.

Złóżcie pokłon tej dziecinie,

A nagroda was nie minie..."

• Wycieczka do Straży Pożarnej w Nisku

• 7 grudnia 2017 r. pięciolatki, dzieci z „zerówki” oraz  dzieci z kl.I wraz z wychowawcami P.D.Krupicz i L.Garbacz odwiedziły Państwową Straż Pożarną w Nisku a dokładnie sale edukacyjne „Ognik” dla najmłodszych dzieci.

Co tam się działo!:)

1. Kpt.W.Lewandowski z Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej w Rzeszowie, to prawdziwy mistrz w przekazywaniu wiedzy pożarniczej, (poza tym bardzo sympatyczny pan) opowiadał min o:

-przyczynach pożarów;

-czym gasić;

-jak się zachować w razie pożaru w domu i w szkole;

-prawdziwa ewakuacja na czworaka z zadymionego, ciemnego pomieszczenia w kamizelkach i kaskach;

-specjalne kombinezony i ubrania strażackie;

-czym oprócz pożarów zajmują się strażacy;

-czad-cichy zabójca, czujnik dymu;

No i na koniec profesjonalne, pamiątkowe dyplomy.

2.Zkolei do prawdziwych garaży PSP poprowadził nas   mł. kpt. S .Tomczyk , który specjalnie dla nas zorganizował próbny alarm,.Zachwycili nas strażacy zjeżdżający po rurze jak w prawdziwym filmie. A potem pokaz sprzętu strażackiego, wozów strażackich, łodzi  strażackich, kombinezonów, butów i trudno wymienić czego jeszcze. Byliśmy w prawdziwym wozie strażackim, karetce pogotowia a także w dyżurce, gdzie odbierane są zgłoszenia o wypadkach, pożarach ogłaszane alarmy bojowe. Wszystko na wyciągnięcie ręki. To wszystko z wielką cierpliwością i pasją pokazywał nam st. aspirant S. Bąk i mł. asp. K. Koczot. A dzięki uprzejmości ratownika medycznego M. Warchoła przebywaliśmy w ambulansie medycznym. To była dla nas niesamowicie realna lekcja życia.

Dziękujemy!!!

• Mikołaj u najmłodszych

Naszych najmłodszych oraz klasy 1-3  odwiedził dzisiaj Mikołaj. Dzieci przywitały Mikołaja serdecznymi wierszami i piosenkami. Wszystkie dzieci otrzymały wspaniałe prezenty i obiecały Mikołajowi, że postarają się być grzeczne, aż do jego następnej wizyty.

Mikołaju! -  Dziękujemy!!!

• Pokazy historyczne

• 24 listopada uczniowie naszej szkoły brali udział w pokazach historycznych grupy Rekonstrukto pod hasłem "Ku niepodległej".

• Konkurs recytatorski "Moja Ojczyzna"

• 23 listopada odbył się w naszej szkole konkurs recytatorski pod hasłem "Moja Ojczyzna".

Słuchaliśmy recytacji wierszy o tematyce patriotycznej w wykonaniu 27 uczniów. Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

Zycięzcy w poszczególnych kategoriach:

II   miejsce – Natalia Sieczka

III  miejsce – Weronika Ląd

• 11 Listopada

• Tak uczniowie naszej szkoły uczcili Narodowe Święto Niepodległości.

Więcej zdjęć znajdziesz w galerii.

• Wycieczka w Pieniny

• W dniach 12-13 czerwca 2017 roku odbyła się dwudniowa wycieczka do Pienin. W wycieczce wzięły udział klasy IV-VI Szkoły Podstawowej i I-III Gimnazjum. Opiekunami byli : Pani Dorota Niemiec, Pani Krystyna Otto, Pani Dorota  Oleksak, Pani Urszula Kak, Pani Anna Żak. Organizatorem wycieczki było Biuro Podróży „Baltazar”.

Wyjechaliśmy o godzinie 6.00 spod szkoły w Kurzynie Średniej. Około godziny 11.15 dojechaliśmy do Krościenka nad Dunajcem. Spotkaliśmy się z Panią przewodniczką. Przebraliśmy obuwie i przepakowaliśmy plecaki. Następnie przejechaliśmy na najwyższy punkt z którego można było zacząć wędrówkę. Wyruszyliśmy na szczyt Trzech Koron. Po drodze robiliśmy czasami przystanki by Pani przewodnik nam o czymś opowiedziała, np. o jakiejś roślinie. Po wejściu na szczyt podzieliliśmy się na dwie grupy i weszliśmy na platformę widokową z której podziwialiśmy panoramę Pienin i Tatr. Zejście zajęło nam znacznie mniej czasu. Po zejściu udaliśmy się na ulice rynku, gdzie można było zakupić pamiątki, coś do jedzenia albo przejść się po rynku. Następnie przejechaliśmy na miejsce zakwaterowania. Mieliśmy czas na to by się rozpakować, a potem przeszliśmy na obiadokolację. Po przyjściu okazało się, że będziemy mieć imprezę. Została puszczona muzyka i kolorowe światełka. Wszyscy się świetnie bawili. Gdy nadeszła godzina ciszy nocnej wszyscy poszli do domków. Następnego dnia wstaliśmy i musieliśmy się spakować. Potem poszliśmy na śniadanie, każdy mógł wybrać coś dla siebie. Po śniadaniu spakowaliśmy torby do autokaru i przejechaliśmy do Niedzicy. Mieliśmy 30 minut na zakup pamiątek po czym spotkaliśmy się z Panią przewodnik i poszliśmy zwiedzać zamek. Następną atrakcją był rejs statkiem po Jeziorze Czorsztyńskim, który trwał 50 minut. Przez cały rejs zachwycaliśmy się piękną panoramą gór. Przeszliśmy na zaporę na której Pani przewodnik opowiedziała nam o niej. W godzinach południowych przejechaliśmy do Jaworek. Spacerowaliśmy Wąwozem Homole. Gdy weszliśmy na górę  można było pójść do bacówki i zakupić oscypek , a następnie przeszliśmy do baru, gdzie odpoczęliśmy na świeżym powietrzu. Następnie zjechaliśmy kolejką górską. Przejechaliśmy do Szczawnicy i tam zjedliśmy obiad.  Około godziny 17.00 wyjechaliśmy w drogę powrotną do domu. Dojechaliśmy do szkoły około godziny 21.00.

Wycieczkę należy zaliczyć do udanych. Odbyła się ona w bardzo miłej i zabawnej atmosferze. Wszyscy wrócili bardzo zmęczeni, a zarazem podekscytowani.

Sprawozdanie przygotowała Ania Kruk.

• Akademia poświęcona książce

• „Książki – okręty myśli żeglujące po oceanach czasu i troskliwie niosące swój drogocenny ładunek z pokolenia w pokolenie” – akademia poświęcona książce – 29 maja 2017r.

Scenariusz akademii utrzymany był w konwencji programu informacyjnego „Teleexpressu”.

Uczniowie występujący w „Teleexpressie” przedstawili kilka scenek związanych  m.in.z pracą bibliotekarza, Koła Przyjaciół Biblioteki.

Starali się odpowiedzieć na pytanie, czy we współczesnym świecie potrzebna jest książka i jaka rolę odgrywa w życiu człowieka.

Doszli do wniosku, że książka może współistnieć z innymi środkami przekazu, wspierać je i uzupełniać.

Książka jest potrzebna, bo to mistrz, co darmo nauki udziela. Kto ją lubi, doradcę ma i przyjaciela.

• Wycieczka klas I-V w Góry Świętokrzyskie

•        31 maja 2017r.  46 uczniów klas I, II, III, IV i V wybrało się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Kierownikiem wycieczki była p. Grażyna Sekulska, a opiekunami p. Jolanta Adamczyk, p. Agata Pawłowska, p. Jolanta Łyszczan oraz rodzice p. Marta Rusinek i p. Tadeusz Kruk.

W środę o godzinie 6.40  zebraliśmy się przed szkołą, aby o 7.00  wyruszyć na naszą wyprawę. Najpierw pojechaliśmy do Nowej Słupi, gdzie po zakupieniu biletów wstępu przekroczyliśmy bramę Puszczy Jodłowej Świętokrzyskiego Parku Narodowego.  Dzielnie krocząc kamienistą drogą, mijając stacje drogi krzyżowej, weszliśmy na Święty Krzyż. Zwiedziliśmy kryptę grobową księcia Jeremiego Wiśniowieckiego,  pobenedyktyński klasztor misjonarzy oblatów i Muzeum Przyrodnicze.Schodząc z góry minęliśmy wieżę przekaźnikową i weszliśmy na taras z widokiem na gołoborze, czyli rumowisko ze skał piaskowca. Pieszo dotarliśmy do Huty Szklanej. Tam udaliśmy się  do „Osady Średniowiecznej”. To nietypowe miejsce, w którym czas cofa się o kilka stuleci. Zwiedzając Osadę Średniowieczną pod kierunkiem przewodnika – Baby Jagi mieliśmy  okazję poznać XII-wieczną rzeczywistość z całym jej kolorytem - z pogańskimi bóstwami - Świstem, Poświstem i Pogodą, których na szczycie Łysej Góry czcili przed wiekami pradawni mieszkańcy tych ziem. Z trudem i znojem dnia codziennego, kiedy wszystkie sprzęty potrzebne do normalnego życia i prowadzenia gospodarstwa domowego trzeba było wykonać własnoręcznie, a jedzenie - zdobyć lub wytworzyć, bo nie leżało na wyciągnięcie ręki na sklepowych półkach. W Osadzie Średniowiecznej spotkaliśmy jej mieszkańców skupionych na wykonywaniu swych codziennych zajęć. Zobaczyliśmy warsztat garncarski, kowalski, obróbki drewna oraz gospodarstwo bartnika i zielarki. Sami przekonaliśmy się, że ulepienie glinianego garnka to niełatwa sztuka, podobnie jak samodzielne utkanie płótna na zgrzebną koszulę.Podziwialiśmy przepiękny rezerwat przyrody. Długo nie mogliśmy rozstać się z tak wspaniałymi widokami. Na koniec z Harcerskiego wzgórza, na którym znajduje się pomnik bojowników o wyzwolenie narodowe i społeczne - autorstwa Stefana Maja, w świetle zachodzącego słońca podziwialiśmy panoramę Kielc. Powstał on dla uczczenia mieszkańców Kielecczyzny walczących w okresie zaborów i podczas II wojny światowej. Monument wykonany został z piaskowca szydłowieckiego i ma wysokość 12 m. Na fasadzie jest napis "Bojownikom o wyzwolenie narodowe i społeczne" z tyłu zaś "Obowiązkiem było walczyć, prawem jest żyć w pokoju"

Pełni wrażeń i nowych doświadczeń wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do domów dotarliśmy około godz. 22.00. Góry Świętokrzyskie na długo zostaną w naszej pamięci.

• 26 maja Dzień Matki

• "Dla Ciebie Mamo"

Mamo, chciałbym ci przynieść latający dywan.

I kaczkę, która znosi szczerozłote jajka,

Żebyś żyła beztrosko - wesoła, szczęśliwa,

Lecz takie dziwy znaleźć można tylko w bajach.

Lecz dzisiaj za twe troski, trudy, poświęcenia,

Za twą miłość matczyną nigdy nie zachwianą

Mogę tylko twą szyję otoczyć ramieniem

I szepnąć ci do ucha: Dziękuję ci, mamo.

W. Grodzieńska

• Dzień Patrona

• 26 maja obchodzimy w naszej szkole święto patrona szkoły. Odbyła się w tym dniu uroczysta Msza Święta oraz część artystyczna.

• Wycieczka do Bałtowa

• 23 maja przedszkolaki zwiedziły Bałtowski Kompleks Turystyczny, w tym:

• ścieżkę z dinozaurami
            • warsztaty plastyczne
            • Zwierzyniec Dolny i Górny
            • Sabatówkę
            • Muzeum Jurajskie
            • plac zabaw

Wycieczka była wspaniałą lekcją historii i przyrody.

• Spektakl teatralno-profilaktyczny

• 16 maja uczniowie naszego gimnazjum obejrzeli spektakl teatralny pt.: "Spacer po linie" w wykonaniu aktorów Teatru Kurtyna z Krakowa. Spektakl zawierał elementy profilaktyczno- edukacyjne. Poruszał problemy jakie dotykają młodzież oraz skutki prawne zachowań aspołecznych.

• Publiczna Szkoła Podstawowa w Kurzynie Średniej im. kardynała Stefana Wyszyńskiego